Det gick inte så bra ändå..

Vi var ju i Umeå på kliniken idag för att fortsätta undersöka Allsvinn. Luftvägarna kolldes först och det såg bara bra ut. Sedan ställde vi in han i boxen igen och jag och Maria fick penna och papper för att strecka för hur många gånger han gjorde sina huvudskakningar på 18 minuter. Det blev till 50..
Han togs in i undersökningsrummet igen och blev bedövad i nerverna i huvudet sedan fick han stå i boxen igen i en timme så det skulle börja verka och vi tog lunch.
Då vi kom tillbaka gjorde vi samma sak, räknade hur många gånger ha skakade på huvudet. Med förhoppning på att det skulle vara bättre. Denna gång 126 gånger på 18 minuter..
Men eftersom att han har blivit undersökt så pass noga och det inte finns nått som skulle kunna orsaka problemen han har så har dom konstaterat att han har problem med nerverna i huvudet, att dom är överkänsliga.
Så nu ska han få en kortison kur under veckan och se om det blir nån skillnad. Det finns även en nervmedicin, kostar ca 1000 kornor i veckan och det är inte ens säkert att den funkar. OM den funkar så kan han inte tävla på den. OM inget fungerar och han inte blir frisk så måste han avlivas.
Då veterinären pratade om allt detta så kände jag bara hur allt mitt hopp försvann och jag kunde inte hålla tillbaka tårarna längre, det känns så otroligt orättvist! VARFÖR ska han alltid vara med om en massa skit?!

Men som Maria sa, NÅNTING måste man väl kunna göra?

Och tack till Maria som har kört upp oss idag, du är alltid min ängel♥



Kommentarer
Postat av: mariaaaa

vi ska hitta något tillsammans <3

2009-02-26 @ 21:02:10
URL: http://mariasoderstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0