Sundsvall Open Trot

yes helgen har spenderats med Tirre och Ida och en massa trav! Skit kul har det varit och blev en hel del drickande, men Idas hästar drog in 240 tusen så då får man fira lite extra:D

Så kul att träffa dom igen!
Och att gå på trav, var även på Dannero idag där Kriteriet kördes.. Har sett mååånga fina hästar denna helg är de enda jag kan säga.

När jag kom hem idag så for jag och mamma till utby. Hästarna fick skor igen i fredags och jag hade bestämt mig för att Allsvinn skulle få sin första tur efter ett halvårs vila (!!) pga skakningarna...
Redan när jag ropade på hästarna ute i hagen ( alla går tillsammans) så tror jag han fattade vad som var på gång, kan hästar känna igen kläder? :P hade iaf hela ridutstyrseln på mig med Wången jacka o allt... Iaf, alla tittade på mig som om jag var puckad förutom Allsvinn som blev helt galen och kom i full fart fram till grinden och stoppade huvudet i armarna på mig :)
 
Bråttom fick han sen upp till stallet tills han insåg att han var ensammast i värden och började tok skrika så jag fick tinnitus hundra gånger om, så nå kissande bev de då inte. Sen skulle ju utrustningen på och det var ju en halv vetenskap bara de.. Tror han mer var uppe efter väggarna och taket än på gången och jag började nästan fundera på vad jag hade gett mig in i, men sen blev jag lite arg på han så då fattade han att de inte var nån idé. Det är tur man vet hur han är vid detta laget och inte blir rädd för det är nått han skulle utnyttja till 110% har jag en känsla av..
Mamma hjälpte mig ut sen tog vi en skritt tur runt skogen och Allsvinn var snällare än ett lamm! Han kändes som ett dynamitpaket men han skötte sig perfekt och bäst av allt: HAN SKAKADE INTE MED HUVUDET EN ENDA GÅNG:D

Så nu sitter jag hemma överlycklig över att han nu kanske ska kunna börja tränas igen, min lilla bebis:)
Älskar att stinka häst, synd att jag måste duscha bort de då jag ska jobba imorn;)

Nu ska jag sova, efter denna helgens bravader lär det ju inte bli speciellt svårt!

Godnatt!

Kommentarer
Postat av: maria

Härligt! Nu är det bara att träna på igen då! Synd att han inte är kvar här för då hade vi kunnat träna ihop igen :/ men men, hoppas det går bra! :) Kraaaam på dej!

2009-08-31 @ 09:01:05
URL: http://mariasoderstrom.blogg.se/
Postat av: Pippi Långstrump

Mmm så kul och jag längtar tills vi rider ut tilsammans ! Mukis

2009-08-31 @ 09:50:10
Postat av: Niiina!!

Åh GRATTIS! Eller vad säger man? ;) VAD KUL att han inte skakade på huvudet!! Härligt kämpa kämpa på!! Saknar dig! kram

2009-09-04 @ 09:10:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0