Dagens goda gärning

Idag så tog jag bussen till stan. Typ tre busshållplatser efter där jag klev på så kliver det in en tjej i ca 15 års åldern och börjar leta fram sina pengar till biljetten. Jag sitter ganska långt fram s jag hör allt som sägs..

Tjej: Jag kan inte hitta den sista kronan
Busschauffören: Det kan inte jag göra nått åt! Du får gå hem och hämta den sista kronan.
T: men jag bor i domsjö (ca en mil bort)
B: DET ÄR INTE MITT JÄVLA PROBLEM, TROR DU ATT JAG SKA TA EN KRONA UR MIN EGNA JÄVLA FICKA FÖR ATT HJÄLPA DIG ELLER?!

Nu såg tjejen helt förstörd ut och kärringen fortsatte att skrika och vara sjukt otrevlig. Så tillslut fick jag nog och gav tjejen den sista kronan så hon skulle få åka med. Kändes skönt att kunna göra någon glad.

Sen vad felet på busschafförerna i den här stan är kan man ju börja fundera på. Man kan uttrycka sig på olika sätt, att börja skrika och svära är inte proffesionellt nånstans. Och det är väääldigt många som är otrevliga..

Äckelkärring

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0