Nån som kan skala ägg kanske?

Bitte hade kokat ägg som vi skulle äta till middagen men skulle iväg en snabbis så hon bad oss (jag, Elina och Zandra) att vi skule skala dom tills hon var hemma igen.

B: asså jag är jätte dålig på det där med ägg..
E: jo jag med.
Z: äsch det är lungt, jag kan göra det. Jag är faktiskt rätt bra på att skala ägg
.

Men jag och Elina börjar lite smått och vi förstör förstör typ alla äggen vi tar i, blir stora kratrar och de ser mest bara äckligt ut. Så jag ger upp och Zandra övertar min äggskalar plats.

Z: men jag gör de, mamma har faktiskt lärt mig att man ska skölja dom i kallt vatten innan.

Sen hör jag världen skratt ifrån köket 30 sekunder senare, då har Zandra lyckats skala så illa att ett av äggen fanns det bara gulan kvar av!

Vi skyllde allt på Joel senare, men på nått konstigt sätt så trodde ingen på oss...

Så går de när man ber oss skala ägg

Kommentarer
Postat av: Anonym

hahahahahhahaha :P så där blir det för mig med ibland :P

2008-11-25 @ 17:35:50
URL: http://mathildaperssons.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0