....

Sjukvården i den här staden är helt sanslös. Har hänt en gång att jag faktiskt känt mig trygg med den och de var under förlossningen och tiden på BB, annars värdelöst! Fick små utslag på handleden igår kväll vilket jag inte tänkte så mycket på men idag har de blivit ännu mera så jag ringde till vårdcentralen och hon sa bara att jag ska testa att behandla det som om de är svinkoppor och höra av mig igen om de inte är bra efter ca 4 dagar. Men svinkoppor blir ju variga och skitäckligt och jag har bara små prickar? .. Dumt att låta mig komma dit och iaf titta på skiten? Jag sa att jag har ett barn på tre månader och vill ju inte att han ska bli smittad av vad de nu kan vara men de svarade hon inte ens på.

För lite mer än ett år sedan så fick jag prickar över hela överkroppen och dom blev inte så mysiga, fick penicilin mot svinkoppor (utan att dom tagit några prover för att veta säkert vad de var) men efter en vecka hade de bara blivit värre så fick åka in igen och då blev de nya läkaren helt chockad över att jag fått penicilinet för de var för nånting helt annat?! + att han sa att de inte alls var svinoppor utan en ny typ av psoriasis så jag fick en salva utskriven som kostade 700 kronor. Då jag kommer hem och läser bruksanvisningen så står de klart och tydligt att den inte får användas på stora dela av huden.. hmm jag hade över hela överkroppen?! Sket i alltihop och väntade ut prickarna som tog tre långa månader på sig att försvinna.

Jag litar inte på läkare.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0