Det är den tiden på månaden...

Ja alltså den tiden då pengarna ramlar in. Lön för vissa och bidrag av olika slag för andra. Man blir överlycklig då pengarna kommer, sneglar på räkningarna som ligger fint staplade på varandra, suckar, tar tag i eländet och vips så är slantarna borta.
och denna månad sved de extra mycket.. varför ska alla "stora" räkningar komma samma månad?

Längtar NÄSTAN tills jag får börja jobba igen så man får in mer på kontot. Missförstå mig inte, jag älskar att vara hemma med min myskorv men skulle gärna slippa vara orolig för räkningarna varje månad. Föräldrapenningen kommer man inte långt på. Komiskt att man rent ut sagt slitit röven av sig för att få ihop lönen varje månad i ett och ett halvt år för att sedan få ut piss och ingenting av de nu.
Men jag har ju gjort mig förtjänt av slantarna iaf och de är huvudsaken.. Så länge det går runt så är de ju egentligen ingen fara. Man får helt enkelt prioritera annorlunda nu och ärligt talat så saknar jag inte att handla kläder för flera tusen varje månad. Det var kul förr men nu orkar jag inte ens testa nått om det inte är så att jag verkligen måste köpa nytt.

Ska träffa Zabina och Rebecca idag, blir barnfritt för både mig och Rebecca så kan man surra ostört, Isaak ska spendera några timmar med sin morbror och de är han nog nöjd med. Slippa trista mat-tanten några timmar skadar ju inte :)

Hoppas alla får en bra dag! och gör inte av med alla surt förvärvade pengar på krogen nu i helgen;)


Kommentarer
Postat av: Carro

ja dte är ju så himla bra :D

2011-02-27 @ 20:29:50
URL: http://haliesmamma.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0