Operation rädda stallet

Kan ett år börja sämre? inte nog med att jag bara slocknade utan att ens druckit mycket på nyår ( blev helt okontaktbar) så frös även vattenledningen i stallet sönder igen.. En fönsterruta sönderslagen och en av hagarna har helt mystiskt gått sönder.
Så idag fick Micke ta mitt pass på jobbet så vi kunde fixa allt. Efter fyra timmar fick vi stopp på vatteneländet, men nån kran är ej fixad så just nu finns det varken vatten till stallet eller huset så inatt sover jag i stan.
Sen har traktorn gått sönder uppe i skogen och mammas växellåda på bilen är pajj. Kul va?

Sen höll jag även på att döda min katt idag, usch stackars lilla Betsy. Jag skulle gå ut i stallet och visste inte om hon var inne eller ute så ropade på henne ute men hon syntes inte till. Precis då jag skulle smälla igen dörren som inte är riktigt som den ska nu pga kylan ( tur jag inte tog i som jag annars brukar göra) så försöker hon springa in och dörren tar precis över hennes huvud/nacke. Åh jag får panik bara jag tänker tillbaka på det! Hon blev helt konstig och bara låg ner och hennes nacke blev super spänd. Jag blev livrädd och började tokgrina. Mamma försökte lugna mig med att "katter har nio liv" men då blev jag mest bara förbannad.. Men tillslut så kvicknade hon till igen och anföll min fot så då kändes det bättre.. Hädanefter ska jag ha full koll på henne de är en sak som är säker!

Nu sitter jag iaf hos mamma, blev sen middag och ett glas rött. precis vad jag behövde!  Börjar jobba tidigt imorgon så sängen kallar väl snart..

ta mig till Dubai nuuu, jag vill bli brownie igen:)


Bye

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0