lägenhet

Pappa och jag åt lunch tillsammans idag, och på vägen till restaurangen så sa han att han förstod att jag tycker det är jobbigt att bo hemma igen efter tre år i lägenhet. Och han har så rätt, så rätt..

Visst är det skönt att slippa räkningar, laga mat och sådant. Men jag tror att jag snart kommer att bli galen.
I alla fall så sa pappa också att så fort jag fått jobb så ska han hitta en lägenhet åt mig. (pappa har mycket kontakter inom detta..)

Vågar knappt tänka på hur skönt det skulle vara att få bo själv igen. Lägenheten i Alsen saknar jag så sjukt mycket, förutom alla skumma saker som pågick..
Min fina lägenhet, den var perfekt! 2a på 58 kvadrat, fräsch och hade många stora fönster. Sen alla gulliga grannar!
Där kunde jag göra precis vad jag ville, så fort jag kom hem från skolan så slet jag av mig alla kläder och traskade antingen runt i morgonrock eller inget alls, för ingen kunde bry sig!
Tittade på tv hur sent jag ville, spelade min egen musik.
Usch för att bo hemma..



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0