fredag den 20e, dom dom dom!

Rubriken ska låta skräckinjagande är det tänkt, ni vet som frdagen den 13e.
För denna fredag blev ju bara ett fiasko.

Åkte till stallet halv nio för hästarna skulle skos nio, hah trodde jag ja! Sitter där på min höbal och väntar på Janne och Maria har nyss kommit in med Rappe (tror jag skrämde henne lite) då min mobil börjar plinga. Det är PÅMINNELSEN som ringer för att säga att hästarna ska skos klockan tolv!! Gaaah bra att man inte är nå stressad och förvirrad nu för tiden.. har väl bara snabb kollat lite och sett: 09:00 sko..
Aja så då fick Lillan komma ut men de andra fick stå kvar inne. Så mamma kommer och hämtar mig. Då vi kommer till gullänget så ringer hovslagaren och säger att hans bromsar på bilen pajjat och att han måste skjuta på det hela till senare på dagen, så då var det bara att vända om och ta ut stackarna. Kändes dumt om dom skulle måsta stå innen alltför länge...
Sen åkte jag till mamma.. Blev bestämt att vi ska köra Allsvakker på söndag ist eftersom att det inte skulle hinnas då hovslagaren skulle komma så sent.
Klockan halv två ringer han igen och säger att att han kommer 14:00. Jag ringer till pappa som ska stressa hit för att hämta mig och jag slänger på mig kläderna. DÅ ringer han igen och säger att han ändå måste skjuta på det hela och ska höra av sig i helgen!
Så nu sitter jag här med nada att göra helt plötsligt och en hel dag bortkastad.

Så jag har klickat hem lite kläder från Nelly.com som tröst, en klänning och lite underkläder.

Veterinären har dessutom ringt.
Blodprovet visade att han har för lite vita blodkroppar, men det skulle även göras fler tester. Han har även tid i umeå på torsdag då dom ska gå in i luftsäckarna och även kanske läga bedövningar i nerverna i huvudet för att se om det blir bättre då, för att kunna avgöra om det är ett nevrologiskt (stavning) fel. Så nu måste jag försöka ta mig dit på nått vis då pappa inte visste om han kunde få ledigt.


Kommentarer
Postat av: mariaaaa

men uppdatera människ!

2009-02-23 @ 21:01:27
URL: http://mariasoderstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0