Marine Lill

I vanliga fall då man kommer till stallet på morgonen så är Lillan alltid på bra humör, gör sina fisljud med läppen och blir överlycklig varje gång fodret faller ner i krubban.
Idag var hon inte de, gick fram och åt lite av fodret sen gick hon längst ner i hörnet och hängde. Jag och pappa tog för givet nästan att dom redan hade fått av Maria och kanske helt enkelt var mätt men så var det inte heller, ringde och frågade..
Tog ut de andra hästarna iaf och då blev hon lite halv stressad, åt några tuggor sen ville hon bara ut så jag släppte ut henne och i hagen åt hon sitt hö precis som vanligt. Onödigt att hon ska stressa upp sig..
Men hon ska hållas extra koll på nu, är inte alltför länge kvar tills det är dags att föda.

Annars idag så är de ju helt underbart väder ute! Och det är helt underbart att vara i stallet på morgon och riktigt känna hur varmt de snart kommer vara. Bara att kunna lämna stalldörren öppen liksom:)

Var lite svårt att sova inatt, gick och la mig vid ett men kroppen var inte alls trött efter att man har vänt på dygnet totalt.. Dessutom så ville inte mina armar sluta klia, blir så torr av tvålen på jobbet. Men självklart så var jag ju alldeles för lat för att kliva upp och hämta hudkrämen två meter från sängen..
Liiite tungt att klova upp imorse, men det var det värt:)
Korbesta förra sommaren på bete:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0