Helgen med Nina

Fredag

Åkte till Nina som nu bor och pluggar i Umeå, kom fram vid elva men mamma droppa av mig hos Nina vid ca halv två. Vi väntade ut spöregnet, sen gick vi ner till stan för att försöka hitta något att ta på oss på kvällen då vi skulle ut på krogen. Det slutade med att vi satt på ett café och fick alla att tro att vi var fulla, sen fnittrade vi bort resten av tiden så några kläder blev de inte!
Kom hem till lägenheten och kisse Rut igen och började på vår lyxmiddag; Spaghetti och köttfärssås! riktigt gott  haha, och till de drack vi vin.. endast ett glas för vi insåg att de nog var bäst att vi satte fart med att göra oss i ordning innan vi pimplade nått mer... så efter en del roliga lockar mm så kunde vi sätta oss ute på balkongen med chokladfondue, MUMS!
Vid nio gick vi till grannpuben RÖTT, trevligt ställe men jag tror hälften av folket var hjärndöda... fast ska väl inte säga nått... jag och Nina stod och köade utanför en trasig toa i tjugo minuter inknan vi insåg att den var trasig!
Sedan var det dags att dra til Corona, där det var 20 åldersgräns...
Tidigare på dagen hade vi ringt och kollat om jag fic komma in iaf, fyller ju 20om ett halvår, och Nina är 22... men nej, strängt föbjudet.. så vi hade en back up plan på att gå till O´learys annars, där vi hamnade på listan tom..
Iaf så var det hur lätt som helst att komma förbi vakterna, var ju bara att dra på charmen;) fick tom betala mindre än vad jag skulle behövt!

Sedan var det dansgolvet som gällde i fyra timmar. Killar är konstiga varelser kom både jag och Nina fram till men vi hade riktigt kul! Bra musik var det dessutom.. Vi köpte en Aquatini början av kvällen som vi delade på, och på nått konstigt vis så behövde vi inget mer:) billigt och bra..

När vi fyra timmar senare stapplade ut från Corona gjorde vi det stora misstaget att känna efter i våra fötter.. DE GJORDE SJUKT ONT!! Både jag och Nina såg nog ut som att vi hade nått slags handikapp.. vi kom ca 30 meter tills vi hörde en kille fråga hur de egentligen var med oss..
Nej ingen fara bara ont i fötterna svarade vi.. efter många förslag om att betala våran taxi mm så beslutade han och hans kompis att de skulle bära oss hem haha, så vi fick åka på deras ryggar hela vägen hem, längesen jag skrattde så mkt!
När Nina och hennes "häst" hade 20 meter kvar till dörren så stöp han! Jag trodde seriöst att Nina dog eller nått för hon låg helt orörlig, men hon hade bara tappat andan som tur var.. Micke däremot som han hette hade spräckt byxorna i grenen och det rann blod från handflatorna..
Vi kände att de minsta vi kunde göra var att bjuda upp Krille och Micke på fika, men de slutade med att de gjorda varma mackor till oss istället haha! Snacka snälla killar.. Pratade skit ett tag sen kom vi överens om att vi skulle med dem på stan nästa dag för lunch. Sedan for dom, jag och Nina slocknade snabbt..



Lördag

Vi vaknade av en skrikande Rut vid halv tio, som dessutom sprang intervaller i hela lägenheten. Nina berättade att det betyde att Rut var hungrig haha...
Nina var den första att försöak ta sig upp ur sängen, lättare sagt än gjort för hon rasade ihop til en liten hög på golvet haha! så var den dagens fnitter igång med!

Frukost sen la vi oss i soffan för att njuta av säsong två av sex and the city.. plötsligt var klockan halv tolv och vi kom på att vi hade en träff med killarna om en halvtimme så då var de ju bara att hoppa ur mjukisbyxorna.. prick tolv hämtade dom upp oss och vi åkte ner på stan.. Lättsammare killar får man leta efter, och nu var en ny med dessutom, martin hette han och han hade fått äran att köra bilen, då de andra nog inte skulle godkännas om polisen gjorde en kontroll...
Lunch på en uteservering där vi även fick besök av en alldeles för påträngade geting sen yrade vi runt lite i ett nytt försök till att hitta något att ha på sig inför kvällen, men gick lika dåligt som dagen innan, Nina och Martin gick på systemet sen fick vi skjuts hem där vi hamnade i soffan för ännu mera Sex and the city..

Nudelmiddag i sann student anda sedan började kampen mot bakisutseendet. Vi var bjudna till killarna på förfest så vid 18 tog vi bussen mot Nydala där vi sedan tillslut hittade rätt hus och lägenhet. Där träffade vi ytterligare två nya trevliga människor:) tyvärr skulle vi alla vidare efter en stund till Martin och hans tjej som hade fest, men så fort vi satte foten innanför dörren där så kände både jag och Nina att de inte var någon idé att stanna.. Om blickarna från tjejerna som var där hade kunnat döda, hade vi båda nog legat i graven nu.. Så vi snackade med killarna och bestämde att träffas senare på Corona ist.
Självklart var det 50 minuter till nästa buss när vi kom till busshållplatsen och det gick inget vidare att försöka lifta med alla gamla tanter som körde förbi heller så vi började gå..
Svängde av mot en skogstig väl medvetna om att kanske Hagamannen 2 kunde lura där i bland buskagen.. men de läskigaste vi mötte var en gubbe på cykel med en hund som nån hade våfflat öronhåret på!


En massa fnitter, cider och trubbel med klackarna över alla skogshinder senare så kom vi ut ur skogen, slet av skorna och fortsatte våran promenad, nu rätt dragna dessutom.. hittade en kille som fick knäppa kort på oss (?) och precis då kom en bil som skulle hämta upp han och vi lyckade slätt övertala dom att köra oss resten av vägen hem:)

Blev avsläppta utanför husen, och då såg vi att grannarn hade fullfart på sin förfest och vi blev bjudna att komma upp dit. Skulle bara hem och fixa lite och det blev någa shots med... som att de behövdes....

Väl uppe hos grannen var det mkt folk, men de flesta satt mest bara och pratade.. Vi hittade Ninas tremänning Harriet och hennes kompis Fredrik ( som vi träffat kvällen innan med).
Hm detta funkar inte tyckte vi och höjde musiken, sen dansade vi som galningar haha, i början dök mördarblickarna upp men tillslut så hade vi fått fart på ALLA!
Där hade vi verkligen hur roligt som helst, men jag och Nina gick vid 22 mot Corona ifall de skulle bli svårt att komma in..
Lite vingel senare hade jag kommit förbi vakten och skulle betala:

-Hej jag har inte fått mitt kårleg ännu tyvärr, och har inte kvittot med mig heller:(
-Jaha? men har du antagningsbeskedet då?
-Nä jag ville inte ta med de ut.. Men annars så betalar jag fullt pris, ingen fara. Jag ska betala för henne med.


Pekar på Nina som då är i full fart med att bjuda alla vakter på tuggummi!

-Men du är student?
-Ja jag har precis börjat sjuksköterskeutbildningen!
-Ja okey då:)

Behövde bara betala halvt igen;)

Denna gången var det sjukt med folk redan klockan tio! och det sprang runt en massa utklädda första års jurister med haha, en av dom var Christoffer, min "kusin".

Riktigt kul att träffa honom! Och de visade sig att han skulle bila hem till Övik på söndagen så jag kunde åka med honom hem istället för att ta bussen:D PERFEKT!
Dansade ett tag med honom, sen SVART!
och då menar jag inte jätte minneslucka utan strömavbrott! Alla blev som galna började sjunga och dansa som dårar, speciellt juristerna som var utklädda till Rockstars.. en halvtimme senare kom strömmen tillbaka och dansade lite till sen ringde Krille och sa att dom kommit in, så gick till deras bord ett tag med sen fick jag dom att dansa.. Sen var de fullfart tills det stängde.. tänker inte gå in på alla detaljer

När vi väl var hemma igen efter en promenad som kunde fått vem som helst att frysa i
hjäl så tinade vi upp fredagens rester och gick igenom kvällens händelser, sen ropade sängen!

Söndag

Vaknade ännu en gång av att Rut var wild and crazy vid halv tio.
Frukost för både henne och oss sedan Sex and the city:)

Klockan två ringde Christoffer och sa att de var dags att åka, så fick stress packa, krama om Nina sen rusa till bilen.
SKÖNT ATT ÅKA BIL!

Underbar helg är allt jag kan säga!


Kommentarer
Postat av: Kai

Haha fullspäckad helg it seems ;)...

"tänker inte gå in på alla detaljer"... bea goes wild and crazy? :D

2008-09-10 @ 00:06:27
Postat av: josefin..

så du ska bli sjuksköterska du! :P

2008-09-10 @ 08:19:58
Postat av: bea

Kai: haha ja nått sånt kanske;)



Josse: ja jag ahr ju redan testat alla kläder iaf;)

2008-09-10 @ 14:58:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0