UNDERBART

Igår fick jag ett samtal om att Kossan och Lillan stod utan mat själva i utby.  Så jag, Maria och en "halv" Emilia for och hämtade dom och Ossy (katten) fick följa med också :) Har verkligen inte hjärta att lämna honom där själv. Då är de bättre att avliva. Så nu får vi se om han håller sig kvar. men nu har han iaf fått en chans. Han kom fram idag och vet var mat skålen är nu så ska nog inte vara nått problem tycker jag.

Allt gick hur bra som helst, fick dock åka två gånger då Lillan är bred åkare och Kossan bara är bred;) Fick även med lite täcken, sadel och träns så de var bra.
Ställde in hästarna i stallet där dom verkar trivas jätte bra. Märks att dom inte varit inne på ett halv år, båda två stod med sina huvuden hängande över boxdörrarna och halv sov, så söta:)

Idag bestämde vi att vi skulle ut på en ridtur. Jag red Allsvinn, Maria på Kossan och Emilia på Hubbe. Blev en rätt lång tur vilket var jätte kul och mysigt!
Maria kommer nog inte kunna gå imorn men!

<3



Kommentarer
Postat av: Anonym

är det inte era hästar? då får man väl se efter dom själv, sen är det väl inte så konstigt att dom inte har varit inne på ett halv år, det har ju varit sommar....

2008-10-31 @ 08:55:00
Postat av: Mikaela

fina hästar!

2008-10-31 @ 09:01:00
URL: http://thisismikaela.blogg.se/
Postat av: Bea

Du kan ju ta reda på fakta först kanske?

Ja det är våra hästar, men vi har hyrt ut våran gård de senaste året och dom som hyrde skulle ta hand om dom, men skulle helt plötsligt flytta utan att vi fått veta riktigt när, vi skulle ha hämtat dom denna helg, men dom som hyrde for ännu tidigare än dom skulle utan att meddela oss, och ja jag vet att dom varit ute pga att de varit sommar, skriv ditt namn tack

2008-10-31 @ 09:47:18
Postat av: mimmiiii

herregud, orka lägga sig i :P

imorrn tar vi en mysig tur igen, kan ju skutta runt på lägdan ifall de e halt ;D har lite värk i rumpen ;)

2008-10-31 @ 10:03:14
URL: http://mariasoderstrom.blogg.se/
Postat av: Anonym

haha eller hur:P

inte som att vi stod och undrade VARFÖR dom var så trötta heller:P



Ja imorn tar vi en mys dag:)

2008-10-31 @ 10:07:12
Postat av: emilia

haha en halv emilia ;D

2008-10-31 @ 12:19:15
URL: http://emiliasoderstrom.blogg.se/
Postat av: Ninis

Jag vill också ut och rida!!!! Kan ni inte rida förbi och hämta upp mig på berghem? puss!

2008-10-31 @ 14:31:56
Postat av: Bea

ska försöka:) kan ta med en liten sadelväska som du och rut kan få sitta i:)

2008-10-31 @ 17:12:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0