"Bea! seriöst... jag sitter fast!"

Jag och Maria bestämde oss för att ta en tur med hästarna idag igen, och idag fick jag skratta så jag nästan föll av! något som inte hänt sedan i somras då jag var ute och yrade på med Nina:)

Det började då Maria skulle hoppa upp. Stigbyglarna var kortade så hon nådde inte upp, så hon ställde sig på en pall utanför stallet då hon skulle upp. Precis då hon svingade sig upp så vände kossan helt om med världens fart, så Maria bokstavligen flög upp i sadeln! Tur hon landade på rätt ställe iaf!

Sen hade maria sån träningsvärk sedan gårdagens tur att hon knappt kunde känna sina ben, och in en backe då vi lät hästarna springa av sig lite så hör jag maria skrika: "Jag känner inte mina fötter, jag får inte stopp! hahahahahah!"
Så jag började skratta jag med så jag låg nästan dubbelvikt på Allsvinn samtidigt som jag skullle få stopp på honom.
tur mina hästar är snälla..

Nästa skrattattack kom då vi var framme vid stallet: (Maria ska hoppa ur western sadeln)
"Asså hur kommer man ur den här?"
"äh du lär dig"

Så svingar hon sig riktigt bra ner på marken, men lyckas på nått sätt  fastna med jacka, tröja, ja allting i knoppen på sadeln, så där hänger hon! Så då börjar vi skratta tills:

"Bea! seriöst... jag sitter fast! Få stopp på hon!"
Kossan börjar promenera iväg, så jag få kuta fram till henne med Allsvinn i släptåg, hålla fast Kossa Mu tills Maria har trasslat ut sig från sadeln..

Sen skrattar vi ännu mera!

imorn kommer jag ha träningsvärk i magen, sitter och små fnissar nu tom då jag bara tänker på de:)

                          
Maria i sin helmetfrill                     Jag och min Allsvinn                   

Kommentarer
Postat av: Josefin

Haha, fy fan sitter här och garvar! Kan riktigt se maria göra allt detd är!

2008-10-31 @ 17:33:39
URL: http://joas.blogg.se/
Postat av: Kattis

Haha!! Typiskt Maria, varför blir jag inte förvånad!!?? Haha!!

2008-10-31 @ 20:00:02
URL: http://katarinabystrom.blogg.se/
Postat av: cattiz

svar: Ja de är verkligen super att hon går åt rätt håll :)

2008-10-31 @ 22:44:07
URL: http://cattizstattin.blogg.se/
Postat av: mimmiiii

sluuutaaa:P jag är väl den mest tränade o smidigaste människan i väääärlden?! :D

2008-11-01 @ 11:07:39
URL: http://mariasoderstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0