Titeln "Proffstränare"

Just nu undrar jag om vem som helst kan gå och bli proffstränare.
Eller är det rätt av en sådan att låta en häst stå med sin egen avföring upp till haserna ?
Är det också rätt att lämna hästens box i det skicket när hästen sedan går ut på bete, för att hyresvärden sedan ska upptäcka detta ca 6 månader senare då boxen fortfarande inte är rengjord?

En proffstränare ska i mina ögon sköta alla hästar lika. Fölmärr som tävlande stjärna. I alla fall se till så att den har en bra miljö att leva i. För jag tror knappast att luften i denna box (som dessutom inte är någon box egentligen) har varit bra!

Jag blir både arg ledsen och besviken.

Eller är det jag som har uppfattat detta med hästhållning fel?
Borde jag också sluta mocka åt mina hästar?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0