Jag är så arg så tårarna sprutar!!

Pappa hjälpte mig med stallet idag och på vägen hem frågade jag hur fan dom har tänkt med Allsvakker egentligen. Han är satt för vagn och det gick super. Men sen har det inte hänt nått mer.
Svaret var: Ja men det är ju inte bara jag som ska ha tid, Fredde har ju också hästen.
Jag blev fullständigt vansinnig.

Hästen har inte valt att bli satt till jorden! Det var deras jävla beslut, Inte Korbestas och absolut inte lill hästens!
Pappa: Sen funderar jag på att sälja han, för jag kan inte stå och betala för en häst som det inte görs nått med.

MEN GÖR NÅTT DÅ!!! Vid det laget var jag helt hysteriskt. Jag sa: se till så han blir inkörd så kan jag träna sen eftersom ingen annan verkar kunna göra det!

Svar: Ja men hade du haft körkort hade du ju kunna fara dit och köra nu?

Jag ännu mer galen: HUR FAN SKA JAG KUNNA KÖRA IN EN HÄST HELT JÄVLA SJÄLV?!
Pappa: Ja vi ser väl hur det blir.
 
Jag la inte ner hela min själ, var vaken 2 veckor i streck, slet som en idiot för att hålla Allsvakker i liv för ingen nytta alls, det var dom två värsta veckorna i hela mitt liv. var ut i stallet varje timma dag som natt för att se till så att han levde och klev upp för att äta. Jag hade tårarna i ögonen och livrädd varje gång jag skulle kika in i boxen. Lever han? Har Korbesta mjölkstockning? Har hon trampat på han? Feber?

Nä nått måste göras och det är nu! Han om någon ska väl få en chans här i världen.

                Två dagar, samma dag som han blir sjuk


                                 Två dagar


                                         2 veckor


                                   3 månader


                                  7 månader

Kommentarer
Postat av: Maria

Vi skulle ju kunna åka upp lite nu o då o göra lite med honom, jag hjälper dig mer än gärna. om ni nu inte ska flytta honom tilloss ? :)

2008-12-11 @ 13:59:01
URL: http://mariasoderstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0