Skratta, gråta eller kanske gå och gräva ner sig nånstans?!

Allsvinn startade i lopp 9 idag på Dannero. Fint väder och trevligt folk.. Min uppgift var att värma han, ridvärma.. gick jätte bra, höll sig riktigt lugn och fin, enda gången han ville dra iväg riktigt var då han fick för sig att han skulle springa ikapp en vespa som av nån anledning sladdade runt på stigen...

Sen då det var dags för loppet var han jätte lugn fortfarande, och han skötte sig perfekt även fast han blev riktigt het ett tag då han hamnade invändigt. Så i sista sväng så tog han några galoppsteg, innerspår. Men ställde sig efter ca tre steg och lyckades komma åt en sjundeplacering och ynka 2000 kronor (bättre än inget iaf) och vi var bara nöjda över att han börjat göra framsteg, bli lugnare och INTE BLEV DISKAD!

Fem minuter efter att dom ropat ut resultatet med tider och allt så säger dom att en ändring har gjorts.
" När det gäller sjundeplaceringen i lopp nr 9 så ska det göras en korregering. Nuvarande nr 2 Allsvinn diskvalificeras för att ha varit utanför bangränsen"

Jag trodde seriöst inte mina öron. Var detta ett dåligt skämt?

Detta hände alltså då han galopperade, han hamnade ca 20 cm innanför banan, men hade det varit bättre om han hamnat på nått annat ekipage?
Jag ville bara grina, för är det nån som inte förtjänade detta så var det han, nu när han äntligen började funka så händer detta.

Det sjukaste var att innan loppet hade pappa och Göran stått med varandra och snackat om sina hästars olika rader.
Göran: det värsta var nog när jag hade en häst som blev diskad för att ha hamnat utanför bangränsen, jag menar hur ofta händer det?!"

På fredag är det start igen på Umåker

Kommentarer
Postat av: Maria

it sucks .. fan att du ska till umeå.. ville ju ha med dej till bergsåker :P

2008-08-11 @ 10:18:59
URL: http://mariasoderstrom.blogg.se/
Postat av: bea

bergsåker är väl kvällstrav?

2008-08-11 @ 11:00:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0